Bericht uit groep 3/4

Hanneke CelieNieuwsberichten

We zijn gestart met de CITO toetsen. We maken opdrachten in een speciaal werkboekje. Daarom moeten we ook goed ons best doen met stil werken en heel stil in de klas zijn. Gelukkig wisselen we de werkmomenten af met leuke spelletjes. De kinderen mogen elke dag uit twee dingen kiezen de ze willen doen. Bijvoorbeeld bewegen op muziek met de pinguïndans of even van je plek af en met je vriendje of vriendinnetje kletsen. Daarnaast doen we ook elke dag met heel de klas een spelletje.

We hebben al het knipoog-spel gedaan. We staan in de kring en een kind moet even de klas uit. We kiezen iemand uit die een knipoog geeft aan de kinderen in de kring.  Krijg je een knipoog dan moet je op de grond gaan zitten. Het kind dat op de gang heeft gestaan moet raden wie de knipoog mag geven.

Of het sleuteldieven spel. Er ligt een sleutelbos op tafel, met een bewaker. Die heeft een blinddoek om. Een kind uit de kring mag proberen om de sleutel, zonder geluid, te pakken. Als de bewaker de sleutelbos hoort rinkelen, dan roept hij: “dief”. Dan moet de sleutel weer terug en dan mag een volgende het proberen. Erg spannend. Ik hoorde van een kind dat hij thuis had geoefend voor als we het nog een keer zouden spelen.

Met ons thema zijn we deze keer gericht op het verkeer. We hebben al een rondje gelopen en de straten bekeken. En ook gekeken welke borden er allemaal te zien zijn. De kinderen vonden het rondlopen erg leuk. Vooral omdat de straten ook open gebroken zijn. Die werkmannen zijn interessant. En we hebben een plattegrond van de wijk om de school bekeken. De kinderen konden al veel dingen ontdekken. Zoals de toestellen in de speeltuin en het plein. En ook waar onze klas dan zat.

   

Een van de leukste lessen vinden de kinderen de gymles. Lekker bewegen en opdrachten doen in de gymzaal. De inzet is altijd erg goed.

En we hebben gezellig zitten knutselen aan ons vaderdagcadeautje. Maar wat dat is, is nog geheim 😉