Keith Haring en andere zaken

Ineke Van der HorstNieuwsberichten

Hier is weer een bericht van groep 4/5.

Het is alweer een hele poos geleden, maar juf Hanneke was bij ons in de klas met Jascha, Louise en de nieuwe baby, Yenthe. Ze was heel schattig. De kinderen mochten in groepjes met juf Hanneke praten. Ze hadden van alles te vragen en te vertellen. Het was leuk.

Op vrijdag hebben we altijd een gymles met spelletjes. Zo deden we een keer een estafette waarbij je bekertjes in een piramide moest zetten. Dat was leuk en ook spannend: wie wint er. Er werd af en toe een béétje gesmokkeld, maar dat mocht de pret niet drukken.

Met het thema kunst heeft een groep kinderen uit groep 4-8 zelf een grote Keith Haring gemaakt. Dat gaat zo:

  1. Laat een kind op een groot vel papier gaan liggen in een grappige houding
  2. Trek dit kind om met een potlood

  1. Verf de figuur in met één kleur
  2. Verf de achtergrond in één kleur
  3. Verf een ‘stoepje in een derde kleur, met zwarte stippen
  4. Verf om de figuur heen een dikke zwarte lijn


En klaar is een (bijna) echte Keith Haring

Met woordenschat leren we woorden die passen bij het thema. Deze keer ging het over gevoel. Want bij kunst hoort een bepaald gevoel. En dat is voor iedereen anders.
Deze keer moesten de kinderen in tweetallen een woord uitbeelden. Daarvan maakten we een foto.

In de vervolgles moesten de kinderen deze foto’s neerleggen bij een blije smiley (plezierig gevoel) of bij een sippe smiley (onplezierig gevoel). Zo zijn de kinderen op verschillende manieren bezig met de woorden. Uiteindelijk oefenen ze de woorden dan ook nog op gynzy.

Zo zijn we met van alles bezig en vermaken we ons prima.
Tot de volgende keer!